1 sen 1 Ramadhan

Saya bercadang untuk mengadakan kempen 1 sen 1 Ramadhan. Program ini bertujuan untuk mengumpulkan dana sebanyak mungkin bagi memeriahkan bulan Ramadhan yang mulia.

Idea ini mula tercetus apabila sebuah masjid di Kulim kedah pada Ramadhan 2 tahun yang lepas telah berusaha untuk mengumpulkan dana bagi menggantikan permaidani masjid dan pada masa yang sama kebetulan saya baru pulang dari MAKNA. Pada masa tersebut MAKNA juga sedang mengumpulkan 1 sen untuk membiayai aktiviti mereka. Saya telah mengumpulkan syiling 1 sen dan 5 sen secara berseorangan. Saya mulakan dari awal ramadhan dan saya mengira semula jumlah simpanan pada awal ramadhan tahun berikutnya. Amat mengejutkan saya mampu mengumpulkan lebih dari seratus RM. Bayangkan jika 1000 orang menyimpan untuk program ini.

Jadi saya berhasrat untuk mengajak kawan-kawan untuk menyimpan bersama dengan saya dan kita mulakan dari sekarang. Cuba kita lihat jumlahnya pada Ramadhan tahun ini.

Saya sedang merangka kaedah dan gerak kerja terbaik termasuk bagaimana dan kemana kita hendak menyalurkan jumlah simpanan kita nanti . Saya amat mengalukan sebarang cadangan dari kawan-kawan - pemuda.melayu@yahoo.com

2kali5.blogspot.com

Ulasan

Tanpa Nama berkata…
cadangan yang baik cuma kena make sure trasparent la

Catatan Popular